Sunday 24 June 2012

Bimbang usaha BN swastakan syarikat awam






Tuan,

Saya terbawa untuk menyuarakan kerisauan saya berkenaan perkara di atas.
Seperti yang telah sedia maklum, pihak kerajaan BN sekarang dalam usaha untuk menswastakan beberapa syarikat GLC yang sewajarnya dimiliki dan diuruskan sebaik dan selanjutnya oleh pihak kerajaan Pusat.

Saya berasa curiga seandainya usaha sebegini di buat agar urusniaga seperti UNISEL, SYABAS dan lain-lain seumpamanya akan memberikan keuntungan kepada pihak pemilik BN dan memberikan masalah kepada kerajaan Baru seandainya pihak PR berjaya mengambil alih pentadbiran di Putrajaya.



question mark


Syarikat-syraikat seperti Penang Port, Felda, MAS dan beberapa lagi yang telah pihak MOF usulkan untuk diswastakan adalah sebenarnya suatu persediaan dan strategi untuk mengambil alih syarikat-syarikat tersebut daripada diuruskan oleh kerajaan Baru seandainya ianya benar-benar berlaku.
Saya berharap agar pihak akhbar Tuan dapat dan berminat untuk merungkai akan kebimbangan saya ini kerana adakah niat dan asas penswastaan ini sebenarnya telus demi kepentingan rakyat dan syarikat itu sendiri atau pihak yang disebut tadi sememangnya mempunyai niat dan tujuan seperti yang saya fikirkan.

Semoga sebarang kemusykilan dan kemungkinan ini akan dapat dirungkaikan.

Wassalam dan terima kasih.

0 comments:

Post a Comment

Video Pilihan PAS Subang

Web TV PAS

Web TV PAS
Laman Media PAS

Translate

Konsert Tautan Kasih Di Kota Bahru