Wednesday 27 March 2013

Pemergian Sheikh Muhammad Abdullah kehilangan besar buat PAS



KUALA LUMPUR: Pemergian Ketua Dewan Ulama PAS Kedah Sheikh Muhammad Abdullah yang meninggal dunia tengah hari ini disifatkan sebagai kehilangan besar buat PAS.

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata Allahyarham adalah seorang guru dan ulamak yang tidak pernah jemu mengajarkan ilmu kepada masyarakat.

"Bagi pihak PAS, saya mewakili seluruh kepimpinan dan ahli-ahli mengucapkan takziah terhadap Allahyarham.

"Pemergian beliau satu kehilangan kepada PAS dan rakyat Kedah Amnya. Jasa beliau dalam mengembangkan ilmu kepada masyarakat melalui institusi pendidikan dan kuliah-kuliahnya dan penglibatan beliau dalam politik sangat dihargai," katanya.

Allahyarham Sheikh Muhammad Abdullah , 72, meninggal dunia kira-kira jam 2.45 petang tadi di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar setelah dimasukkan ke wad hospital berkenaan, semalam.

Mengulas lanjut, presiden PAS juga berkata, Allahyarham adalah salah seorang di antara wakil rakyat awal PAS di Kedah apabila memenangi pilihanraya Dun Langgar dalam pilihanraya 1985 bersama Ustaz Azhari Abdul Razak dan Ustaz Fadzil Noor.

"Semoga Allah SWT menempatkan roh beliau bersama orang-orang yang soleh dan diberi kesabaran kepada ahli keluarga dan seluruh pendokong PAS di Kedah," katanya.

0 comments:

Post a Comment

Video Pilihan PAS Subang

Web TV PAS

Web TV PAS
Laman Media PAS

Translate

Konsert Tautan Kasih Di Kota Bahru